Medya Planlama Uzmanı Ne İş Yapar?
Medya planlama uzmanı; marka veya kurumu analiz ederek kurumun hedeflerine ve ulaşmak istediği kitleye uygun yayın modelleri geliştiren kurumun dijital ortamdaki tüm stratejilerini oluşturan kişiye denilmektedir. Kurumun tüm dijital aktivitelerinin planlanarak yönetilmesine dijital medya planlaması denir.
Aslında manavcılık yapar!
Net olarak anlatabilmek için giriş görseli olarak bir manav fotoğrafı seçtim. Uzmanının yaptığı işi bir manavcının yaptığı işe benzetebiliriz. Manavcı elindeki çeşit çeşit ürünleri satmaya çalışırken medya uzmanı ise bir marka veya ürünü çeşit çeşit farklı mecralarda pazarlamaya çalışmaktadır. Nasıl bir manavcı tek bir sebze meyve satmıyorsa bir uzman da tek bir alana değil bir çok alana hükmedebilir. İyi bir planlama uzmanı bir marka veya kurumun dijital mecralardaki tüm kurumsal hesaplarını yönetebilmeli ve uygun stratejileri tasarlamalı.
İyi bir uzmanından beklenenler;
- Bir sosyal medya uzmanı kadar sosyal medyayı efektif kullanabilmesi-yönetebilmesi,
- Adwords Uzmanı kadar Google reklamlarını hakim olması,
- İhtiyaçlar doğrultusunda tasarımlar yapabilmesi,
- Orta düzeyde SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) konusunda bilgili olması,
- Düzgün raporlamalar ve analizler yapıbilmesi.
Medya Planlama Uzmanı Kimdir?
Medya Planlama Uzmanı kurum ya da marka için medya planlaması yapan uzmanlara denilmektedir. Marka veya kurumu analiz ederek, kurumdan aldığı geri dönüşlerle karşısına çıkabilecek olumsuz etkenleri hesaplayan kurumun hedeflerine ve ulaşmak istediği kitleye uygun yayın modelleri geliştiren ve yayın modellerini hayata geçiren kurumun dijital ortamdaki tüm stratejilerini oluşturan uzmana medya planlama uzmanı denir. Başarılı bir medya planlama uzmanı; medya planlama süreci boyunca karşılaşabileceği tüm olumlu veya olumsuz durumları değerlendirerek buna uygun stratejiler oluşturur.
Günümüzde sosyal medya kullanımının hızla artmasıyla birlikte medya planlama yapan uzmanları aynı zamanda bir sosyal medya uzmanı haline dönüştürmüştür.
Medya planlaması ile hedeflenen kitleye en hızlı şekilde ulaşmak için sosyal medya çok aktif ve iyi bir şekilde kullanılmalıdır. İyi kullanılan sosyal medya hesaplarından yapılacak kaliteli paylaşımlar kurumu hedef kitlesi ile doğrudan etkileşime sokacaktır. Her gün milyonları aşkın ziyaretçileri ile sosyal medya kanalları hedeflenen kitleye ulaşmak için en uygun kanallardan biridir. Doğru stratejilerle oluşturulmuş sosyal medya yayın modelleri ile kısa sürede kurumu ve insanları etkileşime sokabilirsiniz.
Dijital Medya Planlaması Nedir?
Bir marka veya kurumun dijital mecralardaki tüm aktivitelerinin; reklamlarının, sosyal medya paylaşımlarının, video ve görsel içeriklerinin, viral çalışmalarının, web sitelerinin ve bunun gibi bir çok aktivitenin yoksa oluşturulması ve planlanarak yönetilmesine dijital medya planlaması diyebiliriz.
Yeni bir markanın medya planlama sürecine hedef kitlesi belirlenerek başlanır. Daha sonra bu kitle analiz edilerek markanın bütçesine uygun stratejiler oluşturulmaya çalışılır. Bir medya planlama sürecine başlamadan önce Medya Planlama Uzmanının kurumu iyi bir şekilde analiz etmesi gerekmektedir. Doğru analiz ve tespitler kurumu başarı ile hedef kitlesine ulaştıracaktır. Kurumu veya markayı tanımadan doğru soruları yönelterek doğru cevapları almadan başlanan medya planlama sürecindeki çalışmaların çok büyük bir yüzdesi boşa gidecektir.
Doğru analiz ve hesaplanmış riskler kurumu başarıya götüren en büyük etkendir.
Medya Planı
Hedef kitleye ulaşmak üzere medyanın ne şekilde kullanılması gerektiğini belirleme süreci bir plan üzerinde toplanır ve bu plana Medya Planı denir. Bu plan oluşturulurken ilk adım reklam amaçları ve pazarlama stratejileri planlanır ardından bu hedeflere ulaşmak için en uygun medya kanalları seçilir. Medya kanalları seçiminde dikkat edilmesi gereken en önemli nokta sosyal medyadır sosyal medya seçilecek kanallarında başında gelmektedir. Doğru bir sosyal medya planlaması çalışması ile başarı kaçınılmazdır. Ancak kurumun gereksinimleri analiz edildikten sonra bu kanallar seçilmelidir çünkü bazı spesifik durumlarda sosyal medya en iyi kanallardan biri olmayabilir. Bu yüzden başlangıçta yapılacak analiz hayati önem taşımaktadır.
Yeni bir medya planlaması oluşturulurken kurumun ve uzmanın cevaplaması gereken sorular vardır. Bu sorular uzman ve kuruma göre değiştirilerek artırılabilir.
Medya planlaması ile hedeflenen nedir?
Medya planlamasının hedefini belirlemek adına bu soru kuruma sorulmalıdır.
Hedef kitle kimdir?
Yapılacak çalışmalarla hedeflenen kitle kimdir sorusu kurum ve uzman tarafından minimum veya maksimum duruma getirilebilir hedeflenen kampanyaya göre kitle genişletilebilir.
Hedeflenen kitleye hangi kanallar ile ulaşılacak?
Uzman hedef kitleyi tanıdıktan sonra geçmiş deneyimlerini göz önüne alarak kullanacağı kanalları seçmelidir. Bu taktirde hedef kitleyi en doğru şekilde analiz etmesi önemli bir husustur.
Ayrılan bütçe ve zaman nedir?
Kurumun medya planlaması için ayırdığı bütçe ve zamanlama analiz edilerek zaman ve bütçe göz önüne alınarak bir plan çıkarılabilir.
Medya Planlama Uzmanı Maaşı Ne Kadardır?
Medya planlama uzmanları çeşitli kurum ve ajanslarda çalışmaktadır. Çalıştıkları ajans ve kurumun büyüklüğüne göre maaş ortalamaları değişmektedir. Maaş değişikliği aranan uzmanının deneyimine göre de değişiklik göstermektedir. 2018 yılı itibari ile İstanbul’da bir ajansta çalışanın aldığı ortalama maaş 3.300 TL ülke ortalamasına baktığımızda da bu rakam 3.000 TL olarak görünmektedir. Ancak yine belirtmekte fayda var bu rakamlar net maaş değildir çünkü çalıştığı ajans kurumun büyüklüğü ve çalışanın deneyimine göre bu rakamlar yukarıya veya aşağıya doğru inebilir. Normal büyüklükteki bir ajansta 5 yıldan fazla deneyimli bir medya planlama uzmanının ortalama maaşı 5.000 TL’yi bulabilmekte.
Medya Planlama Uzmanı Görev Tanımı
Yazımızın başında bahsettiğimiz gibi; kurumun dijital mecralardaki ihtiyaçlarını analiz ederek kurumun hedeflerine ve ulaşmak istediği kitleye uygun dijital çözümler geliştirmektir bir uzmanın görevidir. Çalıştığı veya hizmet verdiği kurumun internet dünyasındaki tüm aktivitelerinin planlanarak yönetilmesi de görev tanımı içerisindedir.
Medya Planlama Uzmanı İş İlanları
Günümüzde firmalar çeşitli ilan siteleri vasıtası ile çalışan aramaktalar. Yine kurumlar kendi web siteleri ve sosyal medya hesapları aracılığıyla da uzman arayışlarını duyurmaktalar.
Medya planlama iş ilanlarında genel olarak aranan nitelikler ise;
- bir mühendislik bölümünden mezun olmak,
- raporlama analiz becerisi sahibi olmak,
- ekip çalışmalarına yatkın olmak,
- çok iyi derecede İngilizce bilmek
- analitik ve sistematik düşünce yapısına sahip olmak
olarak sıralanabilir.
Yorum gönder