İçerik mi?

İçerik için tasarımda yapılan en iyi şey doldurulmak üzere bir metin alanı tasarlamak.

Peki ne yazılacak bu alana?

Bir şeyi doğru pazarlamanın-tanıtmanın ilk kuralı mükemmel içerikler sunmaktır aslında, başka bir deyişle pazarlama mükemmel içerikler sunma sanatıdır diyebiliriz.

Aslında bu pekte bilmediğimiz bir şey değil, temel gerçek bu.

Ama asıl sorun şurada ki bu içeriği nasıl ortaya çıkaracağız?

Günlerce hatta bazen aylarca düşünülür o lorem ipsum alanına ne yazılacağı ve sonra bir kaç anlamsız ve sıkıcı tanım cümlesi yazılma yoluna gidilir.

Aslında alışıla gelmişin dışında bir yol var.

Hikaye yazmak!

Evet evet yanlış duymadınız içerik alanına yazılması gereken tam olarak etkileyici ve çatışma içeren bir hikayedir. Diğer hiç bir unsurun pekte bir önemi yoktur aslında.

İzlediğiniz dizileri filmleri okuduğunuz kitapları düşünün;

Kızla erkek tanışırlar.

Biri diğerine aşık olur.

Hikayenin büyük bir bölümünde onu kazanmak için acılar çekerek çabalar.

Sona yaklaşıldığında birbirlerine kavuşurlar.

Ve mutlu son…

 

Aynı olayın birde şöyle olduğunu düşünün;

Kızla erkek tanışırlar.

Birbirlerine aşık olurlar.

Ve mutlu son…

 

Böyle bir olay örgüsü çekilemeyecek derecede sıkıcıdır. Hikayeyi ilginç kılan ise birinin bir diğerini kazanmak için çektiği acılar ve sonunda ulaştığı mutlu sondur.

Aslında çekilemeyecek derecede sıkıcı dediğimiz olay örgüsünü her gün kullanıyoruz örneğin bir ürünü tanıtırken; "İşte bu bizim ürünümüz. Mükemmel bir ürün. Ürünü kullanan mutlu müşterilerimizin olumlu yorumları. Haydi şimdi ürünümüzü satın alın."

Maalesef günümüzde bu olay örgüsünü kullanan milyonlarca satıcı var.

Yapılması gereken ise hikaye anlatıcılığını kullanarak ilginç, değerli ve farklı bir bakış açısı oluşturmak.

Hedef kitlenizi okurken-izlerken heyecan ve merakla içeriğinize bağlamalısınız.

Çokta zor olmayan doğru ve kriterlere uygun hikayeyi yazdığınızda içeriğiniz asıl hedeflenene ulaştığını göreceksiniz.

İçeriğin bizden asıl istediği doğru ve etkileyici bir hikayedir.

Ramazan Bıyıkcı

Merhaba! Ben Ramazan. Medya Planlama ve Dijital Pazarlama Uzmanıyım. Çağımız medya çağı, hayatımızın bir çok alanı online olmuş durumda. Bu süreçte bende marka ve kurumların dijital ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde planlamalar yapmaktayım. Bir çok markanın dijital pazarlama alanındaki online faaliyetlerini sürdürmekteyim. Farklı uzmanlık alanlarında çalışarak halen kendimi sürekli yenileyerek geliştirmekteyim.

Yorum Yap

Ramazan Bıyıkcı

"Merhaba! Ben Ramazan. Medya Planlama ve Dijital Pazarlama Uzmanıyım. Çağımız medya çağı, hayatımızın bir çok alanı online olmuş durumda. Bu süreçte bende markaların dijital ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde planlamalar yaparak ve bir çok markanın dijital pazarlama alanındaki faaliyetlerini sürdürmekteyim. Farklı görevler ve farklı uzmanlık alanlarında çalışarak halen kendimi sürekli yenileyerek geliştirmekteyim."