Google Takvim Eşitleme Sorunu
Google Takvimime eklediğim etkinlikleri telefonumdan görüntüleyemiyordum. Peki sorun neydi? Android telefonum neden Google takvimimle senkronize olmuyordu?
Hızlı bir araştırma yaparak sorunun kaynağını ve çözümünü buldum ve şimdi Google Takvimim telefonumla eşitleniyor. Bu küçük sorunu nasıl düzelttiğimi ve sorun yaşayan kullanıcılara Google Takvim’in Android telefonlarla eşitleme sorunlarını nasıl çözeceklerini yazarak anlatmaya karar verdim.
İlk önce basit ayarlarla başlayın:
Telefonunuzdaki veya Google Takvim’deki her bir ayarı incelemeye başlamadan önce, aşağıdaki kadar basit bir sorun olmadığından emin olun:
İnternete bağlı olmalısınız.
Google Takvim, takviminizi çevrimdışı görmenize izin veriyor . Olayları bile oluşturabilir, düzenleyebilir ve yanıtlayabilirsiniz. Ancak, yaptığınız değişiklikler çevrimiçi oluncaya kadar senkronize edilmez. Dolayısıyla uçak modundaysanız, takviminiz telefonunuzla senkronize edilmez. Wi-Fi’ye bağlandığından veya mobil verinizin açık olduğundan emin olun.
Doğru ve güncel takvimi kullandığınızdan emin olun.
Android cihazlar önceden yüklenmiş olarak bir takvim ile birlikte gelir. Bunu Google Takviminizle senkronize edebilirsiniz. Ama bu takvim Google Takvim ile aynı değildir. Google Takvim uygulamasını Google Play Store’da indirmelisiniz. Aradaki farkı anlamanıza yardımcı olmak için Google Takvim uygulamasının görüntüsünü aşağıya ekliyorum.
Google Takvim uygulaması zaten yüklü ise, uygulamanın güncel olup olmadığını bir kez daha kontrol edin.
Takvimlerinizin göründüğünden emin olun.
Google Takvim uygulamasını açın ve sol üst köşedeki Menü’ye dokunun . Bunun gibi takvimlerinizin bir listesini göreceksiniz;
Yanındaki onay işaretlerini bakın Olaylar ve Hatırlatıcılar ? Bunu gördüğünüzde, görünür oldukları anlamına gelir. İşaretli değilse, onları telefonunuzda göremezsiniz. Görünür olmasını istediğiniz takvimlere bir onay eklemek için kutuyu tıklayın.
Google Takviminize yeni etkinlikler ekleyin.
Diyelim ki Cuma günü saat 1: 00’de bir saç kesimi planladınız. Google Takvim uygulamasını açın ve Oluştur + düğmesine dokunun – sağ alt köşededir. Bunu yaptığınızda, göreceksiniz:
Google Takvim Hala Android Telefonumla Senkronize Edilmiyor mu?
Yukarıdaki genel düzeltmeleri denediyseniz ve takviminiz yine de telefonunuzla senkronize edilmiyorsa, aşağıdakileri yapmanız gerekebilir.
Senkronize Ayarlarını Kontrol Edin
Telefonunuzun ayarlarını açın. Cloud ve hesapları görene kadar aşağı kaydırın. Ardından, Hesaplar’ı tıklayın ve ardından Google’ı açın. Takvim senkronize edilmesi için ayarların bu şekilde görüntülenmesi lazım;
Takvim Deposu
Hala senkronizasyon yapmıyorsa, telefonunuzun depolama alanı bitmiş olabilir. Telefonunuzun ayarlar uygulamasını açıp Cihaz bakımı arayarak boş alan açmanız gerektiği anlamına gelir .
Bu kısımın merkezinde depolama göreceksiniz . Biraz alan temizlemek için depoya tıklayın . Cihazınız çok doluysa, bazı belgeleri, görüntüleri veya videoları silmeniz gerekebilir. Veya kullanmadığınız uygulamaları kaldırmanız gerekebilir.
Takvim verilerini ve önbelleğini temizle.
Tüm bunlara rağmen sorun hala devam ediyorsa son başvurunuz Takvim uygulamasının verilerini ve önbelleğini temizlemek olabilir. Ancak bunun senkronize edilmemiş verileri kaybedebileceğini / kaybedeceğini unutmayın.
Telefonunuzun ayarlarına geri dönün ve Uygulamalar’a gidin – Cihaz bakımı’nın hemen altında . Devam edin, ve bu cihazın bakımını açın.
Şimdi telefonunuzdaki tüm uygulamaların ( uygulamalar bilgisi ) bir listesini göreceksiniz . Takvim’i arayın ve tıklayın. Tıkladığınızda, şöyle görünecek:
Depolama üzerine tıklayın;
Ardından Verileri ve Cache temizlemeniz gerekiyor.
Veri ve Cache temizliği yaptıktan sonra tekrar Google Takvim uygulamasını açın ve takviminizi yeniden senkronize edin. Ardından, istediğiniz senkronizasyonu elde etmek için cihazınızı yeniden başlatmanız gerekir.
Hala sorun yaşıyorsanız, Google Takvim uygulamasını tamamen kaldırmanız gerekebilir ve sıfırdan başlamanız gerekebilir.
Başka bir seçenek de Google hesabınızı kaldırmak, cihazınızı yeniden başlatmak ve Gmail’inizi tekrar eklemek. Bunu, telefonunuzun ayarlarına> Bulut ve hesaplar > Google’ı seçerek > sağ üst köşedeki Menü’ye dokunarak > Hesabı kaldır’ı tıklatarak yapabilirsiniz .
Cihazınızı yeniden başlattıktan sonra, Gmail hesabınızı telefon ayarlarınızda> Bulut ve hesaplar > Google’ı seçerek > sağ üst köşedeki Menü’ye dokunarak > Hesap ekle’yi tıklatarak geri ekleyebilirsiniz .
Yorum gönder