Dijital Medya Uzmanı Kimdir? Ne Kadar Maaş Alır?

Dijital medya uzmanı; kurumunuzu veya markalarınızı analiz ederek işinize uygun dijital çözümler sunan uzman kişidir. Bir çok kaynakta geçtiği gibi sadece markaları değil, kişileri kurumları ve ürünlerin tanıtılmasından satılmasına online olan tüm süreçleri yönetebilen kişiye dijital medya uzmanı denmektedir.

Dijital medya içerisinde sosyal medya, web siteleri, grafik tasarım, reklam, SEO gibi bir çok branşı barındırmaktadır. İyi bir dijital medya uzmanı tüm bu branşlarda deneyim ve bilgi sahibi olmalıdır. Bazı uzmanların bu branşlardan birini seçerek o alanda uzmanlaştığını da görmemiz mümkün. Örneği sosyal medya uzmanları, grafik tasarım uzmanları sadece bu alanlara yönelerek uzmanlıklarını ve kariyerlerini bu şekilde yönlendirmektedir.

Dijital Medya

Dijital Medya

Türkler olarak dijital dünya ile tanışmamız çok uzun yıllara dayanmıyor aslında, ancak dijital dünya çok hızlı büyüyen bir sektör her gün onlarca yenilikle karşılaşıyoruz. Sabah uyandığımızda dün kullandığımız programlar sistemler eskimiş olabiliyor.

Dijital medya aslında şuan da kullandığımız, içerisinde İnternet olan her şeyi kapsamakta. Alışveriş yaptığımız web sitelerinden oynadığımız oyunlara ve zaman geçirdiğimiz sosyal medya platformlarına kadar bir çok alanı kapsamakta dijital medya. Kısaca hayatımızda yer kaplayan çoğu şey dijital medya kavramının içerisinde yer almakta peki bu dijital medya uzmanları kimdir neler yapar gelin birlikte cevap arayalım…

Dijital Medya Uzmanı Kimdir?

Dijital medya uzmanı yukarıda bahsettiğimiz dijital dünyanın gereksinimlerini analiz ederek çözümler üreten kişilerdir diyebiliriz. Daha önce yazdığım Medya Planlama Uzmanı Ne İş Yapar? adlı yazımda bahsettiğim uzman ile neredeyse aynı becerilere sahiptir iyi bir dijital medya uzmanı.

Dijital Medya Uzmanı Kimdir?

İyi bir uzmanın sahip olması gereken bir çok yeti vardır, bunların bazılarını başlıca sıralayacak olursak;

  • Sosyal medya hesapları efektif olarak yönetebilmeli,
  • Web sitesi oluşturulması ve yönetilmesi,
  • SEO – Arama motorlarına uygun şekilde web sitesini düzenleye bilmeli,
  • Reklam – Google ve sosyal medya reklamlarının yönetebilmeli,
  • Orta seviyede grafik çalışmaları yapabilmeli,
  • Tüm dijital platformları analiz ederek raporlaya bilmeli.

Uzmanların hakim olması gereken bu ve benzer bir çok alan vardır ve kendilerini sürekli yenilemeleri gerekmektedir. Çağımız tamamen dijital olmuş durumda ve dijital pazarlama ile uğraşan uzmanların dijital değişimlere hızlıca adapte olarak kendilerini sürekli geliştirmeleri gerekmektedir.

Özetlemek gerekirse dijital medya uzmanları dijital çağımızın şövalyeleridir.

Dijital Medya Uzmanı Nasıl Olunur?

Bu alanda uzmanlık yapabilmek için resmi olarak herhangi bir belgeye veya mezuniyete ihtiyacınız bulunmamakta. Ancak genel olarak Yeni Medya, Bilgisayar Mühendisliği, Bilgisayar Programcılığı gibi bölümlerden mezun olanlar dijital medya alanına yönelerek uzmanlaşmaktadır. Ayrıca günümüzde üniversiteler özellikle özel üniversiteler dijital medya alanlarında atölyeler düzenleyerek sertifikalı eğitimler vermekte. Bu eğitimlere katılan uzmanların alanlarında daha iyi işler çıkardığını ve tercih sebebi olduklarını düşünmekteyim şahsen.

Dijital Medya Süreçleri Nelerdir?

Analiz

Dijital medya çalışmasına başlanmadan önce çalışılacak marka veya kurum detaylı şekilde analiz edilmeli. Analiz sonuçları göz önüne alınarak ilerleyen süreçler planlanır.

Medya Planlama

Analiz sonuçlarına göre dijital medya kanallarının her birine özgü planlar geliştirilir. Yapılan medya planı hızlı bir şekilde aktif edilerek çalışmalara başlanmalı ve sonuçları analiz edilerek eğer olumsuz sonuçlar doğruyorsa planlama aşaması yeniden yapılmalı.

Hedefler

Analiz ve medya planlamasının ardından sonuçlar değerlendirilir ve hedeflenen sonuçlar ile tutarlılıkları ölçülür. Hedeflenen aşamaya en hızlı şekilde ulaşmak için medya planında başarılı süreçler yürütülmelidir.

medya planlaması

Dijital Medya Uzmanı Olarak Kariyer Yapmak

Her meslekte olduğu gibi dijital medya alanında da iyi bir kariyer yapmak için kendinizi eğitmeli geliştirmelisiniz. Gelişime değişime açık olmalı güncel teknolojilere hemen ayak uydurmalısınız. Bu işin altın kuralı kendinizi ve yaptığınız işi yenilemektir. Eskide kalan kendini yenilemeyenlerin hızla ortadan kaybolduğuna bir çok kez şahitlik etmiştir sektörümüz. Tabi ki kendinizi sürekli yenilemek güncel tutmak tek başına bir anlam ifade etmiyor ayrıca sürekli kendinizi eğiterek geliştirmelisiniz. Bu konuda online ve offline ortamda bir çok kurs bulunmakta, bu kursların bir çoğuna yazılı bloglardan ve youtube gibi video paylaşım platformlarından ulaşarak kendinizi geliştirebilirsiniz.

dijital-medya-kariyer

Dijital medya alanında kariyer yapmak için diğer bir önemli konuda size referans olacak örnek işler yapmaktır. Şuan bende bu alanda uzmanlık yaparak hayatımı kazanmaktayım ve yeni müşterilerimin bir çoğu eski müşterilerimin referansı ile beni bulmakta. Yani eski yaptığınız işler hiç bir zaman eskide kalmıyor sizinle çalışmayı düşünen kurum veya markalar mutlaka geçmişte yaptığınız işleri incelemek istiyorlar, o yüzden elinizden çıkan her işin sizin geleceğinize ışık tutacağını bilerek çalışmalar yapmalısınız.

Dijital Medya Uzmanı Maaşı Ne Kadardır?

Dijital medya uzmanları günümüzde bir çok firmada rahatlıkla iş bulabilmekte. En basit bir giyim mağazası bile dijitalleşerek ürünlerini İnternet üzerinden satmak istediğinde ilk ihtiyaç duyacağı kişi iyi bir dijital medya uzmanıdır. Ayrıca günümüzde sayıları gittikçe artan ajanslarda da bir çok dijital medya uzmanı istihdam edilmekte. Çalışan uzmanların deneyimlerine yeteneklerine göre alacakları maaş değişiklik göstermektedir. Ayrıca çalıştıkları kurumun büyüklüğüne verilen işlerin durumuna göre de maaşlar değişiklik göstermektedir. Ortalamalar üzerinden gidersek İstanbul’da orta ölçekli bir ajansta 3.500 TL civarında maaş aldıkları görünmektedir. Ülke ortalamasına bakıldığında ise bu rakam 3.000 TL’lere kadar düşmektedir. Üzerini çize çize belirtmek isterim ki bu reklamlar net maaş değildir sadece ortalama rakamlardır. 2020 yılında kendini sürekli yenilemiş geliştirmiş bir uzmanın iyi bir iş yerinde 6.000 TL‘yi bulan maaşlar aldığında görülmektedir.
dijital medya iş ilanları

Dijital Medya Uzmanı İş İlanları

Dijital medya alanında bir çok firma kendi platformları ve çeşitli iş ilanı yayınlanan web siteleri aracılığı ile elaman arayışlarını duyurmaktadır. Bu ilanları incelediğimde aranan genel yetenekler şu şekildedir;

  • Güncel dijital pazarlama yöntemlerine hakim,
  • SEO ve Google Reklamları gibi reklam araçlarını yönetebilen,
  • Yaratıcı çözümler üretebilen
  • Ekip çalışmasına uygun,
  • Orta seviyede tasarım bilgisine sahip.

Bu ve bunun gibi ilanlara Google‘da basit aramalar yaparak ulaşmanız mümkündür.

adalramazan

Merhaba blogumda HTML, Java, Css, C# gibi bir çok yazılım dersine ve gezi-yaşam yazılarıma ulaşabilirsiniz.

Yorum Yapın

Ramazan Bıyıkcı

Medya Planlama ve Dijital Medya Uzmanı olan Ramazan Bıyıkcı bir marka veya kurumun dijital mecralardaki tüm aktivitelerini yönetebilir ve planlayabilir.