Şimdi yükleniyor

Dominar 250 Ön İnceleme | Bajaj Dominar D 250 Türkiye’de

Dominar 250 ön incelemesi bu yazımda. Bajaj Türkiye’de Pulsar ile çok ciddi satışlar yapmıştı şimdide 250 CC sınıfı için Dominar D 250’yi resmi olarak duyurdu.
15 Şubat 2021 itibari ile Türkiye’de ki satış kanallarından Dominar 250 için ön sipariş almaya başladı. Motorun martın ilk haftası itibari ile stoklara girmesi bekleniyor.

Evet arkadaşlar yeni bir yazıya daha hoş geldiniz.
15 Şubat 2021’de Bajaj ailesinin 250 cc lik motoru olan Dominar D 250 resmi olarak ülkemizde duyuruldu ve ön siparişleri açıldı.
Henüz ülkemizde stoklarda olmaması sebebi ile bende evden bir ön inceleme videosu çekmek istedim.
Bende bir bajaj kullanıcısı olarak bu motoru merakla bekliyordum ve takip ediyordum yurt dışında daha önceden satışa sunulmuştu ülkemizde de şubat itibari ile ön satışlarına başlandı, mart 2021 tarihinde stoklara girmesi bekleniyor.
İlk olarak fiyatından bahsetmek istiyorum şuan resmi web sitesindeki Türkiye satış fiyatı 31.990 Türk lirası.
Pulsar ns200 ile kıyasladığımızda 5 – 6 bin tl lik bir fark var ki bence bu farka değecek yenilikler ve özelliklere sahip.
Şuanda kanyon kırmızısı ve kömür siyahı olarak 2 farklı renk ile satışa sunulmuş durumda.
Kasa olarak Dominar 400 ug yani Dominar 2020 modeli ile çok benzeşiyor.
Motor bloğu olarakda ktm duke 200 blogu kullanıldığı söyleniyor.
Bir ns200 kullancısı olarak tasarım konusunda beni oldukça etkiledi Dominar 250 büyük abisi Dominar 400 gibi çok kaslı ve yakışıklı duruyor.
Kısaca teknik özelliklerinden de bahsedecek olursak.

TEKNİK ÖZELLİKLER

249 cc’lik tek silindir üstten çift eksantirikli yakıt enjeksiyonlu bir motora sahip.
Yine Pulsar’da olduğu gibi sıvı soğutma sayesinde performans kaybı olamadan uzun kmler kullanabilrsiniz
Ön tarafta ters süspansiyon kullanılmış bu da frenleme performansınızı ve konforunuzu artıracak bir özellik.
Çift kanallı bybrenin abs fren sistemi kullanılmış frenleme konusunda gerçekten başarılı olduğunu düşünüyorum.
Kaydırmalı debriyaj ile kolayca vites küçültebilir ve yumuşak bi motor frenleme yapabilirsiniz.
Benim en çok beğendiğim tarafı gösterge ekranı oldu Dominar 400ug dede olduğu gibi çift ekranlı bir gösterge sistemi var. Motora ait uyarıları vs depo üzerindeki ekrandan takip edebiliyorsunuz. Hız göstergesi devir saati odo metre vs gibi diğer bilgilerde dijital bir ekranda yer alıyor.
Çift tüp şeklinde tasarlanmış bir egzozu var.
Farlar ve sinyaller tamamen led olarak geliyor.
Pulsar ns200 ile kıyaslayacak olursak Pulsar 24 beygir gücüne sahipti Dominar ise 27 beygir gücüne sahip. Max tor olaraktan kıyaslarsak Pulsar 18.6 iken Dominar 23.5 newton metre olarak karşımıza çıkıyor. Ya burada biraz daha iyileştirme yapılsa tadından yenmeyecekmiş yani.

TOP SEPED

Yeni bir motor olduğu için bu konuda kesin bir şey demek yanlış olur ama rahatlıkla 160 170 kmleri bulacağını düşünüyorum.

LASTİKLER

Üzrinde MRF lastikleri ile geliyor. Bunu aldığınız anda değiştirmenizi tavsiye ederim şahsen MRF den hiç memnun kalmamıştım ben Pulsar’da.
Eksikliklerden Dejavantajlardan bahsedecek olursak
Lastikler daha iyi olabilirdi.
Gösterge ekranında bi vites göstergesi olsaymış çok iyi olurdu özellikle yeni başlayan arkadaşlar için vites göstergesi olmaması büyük bi eksi bence.
4 lü flaşörü yok bu bence bir eksi.
Tork ve beygir olarak daha iyi değerler bekliyordum ben bu değerler beni tatmin etmedi açıkçası.

Evet bi Pulsar 200 kullanıcısı motorunu satıp Dominar 250 alırmı derseniz bence almaz Dominar 400 alır ancak 250 ye geçmek için büyük performans farkları yok arada şekil ve tasarım için geçenler olacaktır elbette diyerek bitirelim.

Yorum gönder